De eerste twee weken zitten er op! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jasper Pol - WaarBenJij.nu De eerste twee weken zitten er op! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jasper Pol - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken zitten er op!

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

13 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag allen, dit is weer een verslag vanuit Vranje, waar het nu weer sneeuwt... Vooral heel fijn als ik op internet lees dat iedereen chill op terrasjes zit in de zon. Maar wacht maar! Want in de zomer wordt het hier een stuk warmer dan in Nederland!

Goed, dus ik was gebleven bij mijn eerste weekend. Ja dat was een erg fijn weekend, 3 avonden achter elkaar 'de stad' in gegaan. De reden dat ik 'de stad' tussen aanhalingstekens schrijf is omdat het hier allemaal gebeurt in 1 straat van 50 meter lang. En dit is op loopafstad van mijn huis hier. Eigenlijk is alles wel op loopafstand, we gaan zelden met de auto of taxi ergens heen. Zaterdag hadden we dus dat privé techno feestje, wat heel nice was. Helaas zijn deze feestjes zeldzaam hier, maar dat maakte het alleen maar leuker dat mn tijd hier op deze 'speciale' manier is ingewijd! :D
Zondag ben ik met Angelo en Ana (z'n vriendin) naar kennisen van ze geweest, verderop in de stad. Ze boden me zelfgemaakte wijn aan (het komt hier veel voor dat mensen zelf wijn maken), en aangezien ik al nee had gezegd op een aanbod voor rijstepap vond ik het beleefd om maar ja te zeggen. Dus daar zat ik, om 2 uur 's middags, op de bank bij mensen die ik niet ken aan de wijn, die ook nog eens een stuk sterker was dan wijn die je in de winkel koopt. hahaha, gelukkig was het wel lekkere wijn!
De eeerste week werk hebben we een beetje kunnen wennen aan de standaard werkdagen. Elke ochtend om 10 uur hebben we een meeting om te bespreken wat die dag ons persoonlijk doel is, en om 3 uur bespreken we wat we die dag hebben gedaan en of we dit doel hebben gehaald. oke, zo gaat het dus ongeveer elke dag tot nu toe bij mij:
Mijn wekker gaat om 9 uur, dan snooze ik hem tot 10 voor 10. Dan sta ik op en maak me klaar om naar t werk te gaan, ik kom er om 10 uur/ 5 over 10 aan, en dan ligt het er aan of de meiden er al zijn of niet of we de meeting hebben. Na de meeting, die ongeveer 15-30 minuten duurt, gaan we aan de slag. Meestal door te schrijven, voor mijn blog, voor m'n zendoranisatie's blog, of we gaan aan de slag met een opdracht die we een paar dagen later aan elkaar moeten presenteren. Rond 12/1 uur ga ik naar huis om 'even wat te eten', dit mondt meestal uit op 1,5-2 uur thuis zitten, eten, een serie kijken en thuis verder werken. Da terug naar het werk voor de late meeting om 3 uur. Na de meeting verder werken op t kantoor en dan naar huis..
Ik ben van plan in de aankomende tijd met een circusworkshop te beginnen, maar daar moet nog heel veel voor geregeld woden, zoals locatie, materialen, workshopprogramma etc. etc. Daar ben ik dus ook mee bezig.
Angelo zit hier al wat langer en is nu ook begonnen met workshops, voor film. Erg leuk dus.
Woensdag hebben we voor deze workshops een filmpje opgenomen in het huis van de meiden. We hebben een aantal jongeren die Ana kent (Ana woont in Vranje) gevraagd om te figureren. Het was een leuke ervaring, vooral met mijn gebrekkige acteerskills, hahaha. Het idee is om de workshop deelnemers het ruwe materiaal te geven waarna ze het zelf moeten editten. Jullie zullen dus vast binnenkort wel een versie zien die ik heb geëdit, dan snappen jullie wel wat ik bedoel met acteerskills... hahaha
Het tweede weekend was ook erg leuk, we hebbe vooral veel gegeten, in 3 dagen tijd 2 keer naar een Kafana geweest, en ik heb wel gemerkt dat een kafana gelijk staat aan heel heel veel vlees.. Dus dan is 2 keer in 3 dagen wel heel veel. Vooral als je de dag er tussen 16 pannenkoeken eet met vloeibare chocolade, pinda's, gekruimelde Plazma (nationaal populair koekje) honing en rozijnen.. Ik en Angelo zijn zaterdag met de zoon van de familie waar we vorige week waren wezen basketballen, samen met zijn 3 vriendjes. We zijn dik ingemaakt, die jongens versloegen ons met hun ogen dicht. En, ja, ze zijn 8-10 jaar oud.... :)

Vandaag hebben we vrij omdat de buurman van het pand waar Generator zit gister is overleden. En vanwege eeen uitvaart en drukte is besloten dat we geen werk hadden. Vandaar dat ik eindelijk weer wat tijd had om te bloggen, haha.
Ik hoop dat ik jullie weer genoeg leesvoer heb gegeven voor een week. Als er iets in me op popt dat ik ben vergeten zal ik het zeker bloggen. Meld je dus ook vooral aan voor de maillijst, zodat je automatisch een mailtje krijgt als ik een reisverslag upload!
Voor de rest van de week hebben we nog niet echt plannen volgens mij, dit weekend ga ik wel voor het eerst met Anuska mee naar dansles, Urban.. We moeten nog maar zien hoe dat gaat zijn, want er doen volgens haar geen andere jongens mee omdat dat niet gebruikelijk is, maar omdat ik niet van hier kom is het heel normaal.. yeeahright, maargoed, dat zien we dus nog wel :P Weer een leuk verhaal op komst hahaha

Groetjes, ik mis jullie allemaal! en wees niet bang om een kaart te sturen! :D

Adres:

Jasper Pol
Matije Gupca 16
17501 Vranje
Republic of Serbia


  • 13 Maart 2012 - 16:56

    Henk:

    Yoo Jap,
    Wat een leuke blog! En wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar :) Als ik dit zo lees doe je echt werk dat je leuk vind. Echt goed! Je moet het namelijk nog een tijdje doen.. :)
    Toen ik die foto's zag moest ik ineens denken aan het Ssssssst filmpje! Die hebben we niet meer bewerkt! Dat gaan we dus mooi nog even doen als je terug bent! :D
    Snel skypen!
    Latuuuur Plassybooooooooy =p
    (sorry Nora dat ik jou bijnaam voor jaspah gebruik :)
    xRobbie

  • 14 Maart 2012 - 03:01

    Dominique Schönhage:

    Haay!

    Je werk klinkt allemaal erg ingewikkeld haha! Ik ben wel benieuwd hoe de omgeving eruit ziet, dus daar moet je maar even foto's van maken. En niet teveel Dexter kijken haha!

    Maak er iets leuks van, spreek je snel!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jasper

Ik vertrek eind februari naar Servië, om daar 5 maanden lang vrijwilligerswerk te doen voor een organisatie die o.a. een muziekfestival organiseert!

Actief sinds 16 Feb. 2012
Verslag gelezen: 989
Totaal aantal bezoekers 13673

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 20 Juli 2012

Vijf maanden Servië

Landen bezocht: