Een weekje terug in het westen - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Jasper Pol - WaarBenJij.nu Een weekje terug in het westen - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Jasper Pol - WaarBenJij.nu

Een weekje terug in het westen

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

19 April 2012 | Nederland, Badhoevedorp

Dag allemaal!

Jaa, misschien hebben de meeste het al gemerkt, maar ik ben weer in het land! Haha ik ben weer een weekje in Nederland, voelt wel gek hoor.

Ik zal het kort uitleggen.
twee weken geleden heb ik te horen gekregen dat de NFTA (Nederlandse Film en Televisie Academie) mijn motivatie goed genoeg vond voor de tweede selectieronde. Deze tweede ronde bestaat uit o.a. een gesprek met de leiding van de school en een toets. Dit had ik natuurlijk niet kunnen maken als ik nog in Servië zat, dus heb ik de dag nadat ik het te horen heb gekregen een ticket geboekt voor afgelopen maandag. De reden dat niemand (bijna niemand) dit wist, was omdat ik een aantal mensen wou verrassen, en dat is goed gelukt ook!

Het weekend er voor heb ik met Lia samen in Belgrado gezeten, de hoofdstad van Servië. Het is een erg mooie stad, en ik heb veel vrienden van Lia ontmoet die daar wonen. Zaterdag zijn we er heen vertrokken met de bus. ruim 4,5 uur reizen. De rest van de dag hebben we eigenlijk alleen maar gelopen en de stad gezien. Zaterdagavond zijn we uit geweest naar een hele toffe 'underground' club die op 3 verdiepingen hoog ergens verborgen zat, ja dat was erg leuk! :) Zondag hebben we rustig aan gedaan, en aangezien het weer niet echt mee zat en de winkels dicht waren voor Pasen hebben we een lange tijd in een café gezeten en heb ik me meer voorbereid voor mijn gesprek de aankomende woensdag (wat ik de gehele vorige week in Servië trouwens ook gedaan heb). Die avond zijn we ook niet laat naar het hostel gegaan en hebben we een beetje gerelaxt, Lia zou die nacht om half 4 worden opgehaald met een busje richting Sarajevo. Zij heeft daar op dit moment een belangrijke training die ook bestemd was voor mij, maar aangezien ik naar Nederland moest is de mijne verschoven naar Mei. Maandag morgen was ik dus alleen, en ik moest nog een tijd wachten tot mijn vlucht vertrok, maar nog steeds was het weer slecht dus ik ben maar vroeg naar het vliegveld vertrokken.

Maandag avond kwam ik aan, m´n vader en Janine stonden me op te wachten bij Eindhoven Airport. Het was heel fijn hun en m´n moeder weer te zien! Nadat ik gegeten had ben ik even naar Max gereden om gedag te zeggen. Die wist het ook niet, dus zijn reactie was ook prachtig: "Huhhh?? Ik snap het niet!?" En dat dan 10x achter elkaar. haha! Daarna ben ik naar het huisje van Nora en Marijke gegaan waar Nora iedereen had verzameld. Nora wist van dit weekje en heeft me dus geholpen iedereen te kunnen verrassen! Ook deze binnenkomst was geweldig, volgens mij had niemand het verwacht, dus het moment dat ze zagen dat ík er stond veranderde hun gezichten naar complete ongeloof. En schreeuwen dat ze deden. hahahaha ja dat was wel erg leuk! :D Die avond is het heel gezellig geweest en we hebben heel veel gelachen. Dinsdag heb ik meer vrienden gemeet en me verder geprobeerd voor te bereiden voor de dag erna. In de avond zijn we naar Cirque du Soleil - Corteo geweest. Iets waarvan ik ook baalde dat ik het zou missen omdat ik in Servië zat, maar door dit weekje heb ik het toch mooi kunnen zien! Wat een geweldige avond en een geweldige show. Corteo behoort nu zeker tot één van mijn favoriet :)

En toen was de dag daar. De grote dag waar ik me een jaar lang voor heb klaar lopen maken. Ik was aardig zenuwachtig, en ben ook een uur te vroeg aangekomen op de academie. haha. De gesprekken gingen naar mijn gevoel best goed, maar ik weet niet of ik hier vorig jaar ook zo over dacht, dus ik durf niets te zeggen! De toets die ik moest maken was overigens precies dezelfde als vorig jaar. Dat was wel wat minder, want ik kreeg meteen allemaal ideeën dat als het vorig jaar aan die toets lag dat ik niet door was, ik het dit jaar anders moest doen. Maar goed, ik denk dat het wel goed komt :) *klopt af*

Zaterdag ga ik naar de première van de nieuwe show van Acrobatico, daar heb ik ook heel veel zin in. Bij groot toeval viel de première precies in deze week.
Maandag middag vlieg ik terug, dus dinsdag ga ik weer gewoon naar m'n werk in Generator.. Gek idee hoor.

Ik ga verder met mijn dingen hier, de foto's van Belgrado volgen!
ao!

  • 20 April 2012 - 00:13

    Dominique:

    Haha you bastard! Helaas kom ik woensdag aan en lopen we elkaar net mis! Wens je veel plezier met acrobatico dit weekend en geniet van nog een paar Hollandse-dagen! :)

  • 20 April 2012 - 00:13

    Dominique:

    Haha you bastard! Helaas kom ik woensdag aan en lopen we elkaar net mis! Wens je veel plezier met acrobatico dit weekend en geniet van nog een paar Hollandse-dagen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Badhoevedorp

Jasper

Ik vertrek eind februari naar Servië, om daar 5 maanden lang vrijwilligerswerk te doen voor een organisatie die o.a. een muziekfestival organiseert!

Actief sinds 16 Feb. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 13680

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 20 Juli 2012

Vijf maanden Servië

Landen bezocht: