Balkan Streets begint! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jasper Pol - WaarBenJij.nu Balkan Streets begint! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jasper Pol - WaarBenJij.nu

Balkan Streets begint!

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

25 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Zdravo ljudi!

Zoals jullie kunnen zien leer ik al veel Servisch! kuch kuch..
haha, nee afgelopen weken heb ik erg veel les gehad, bijna elke werkdag heb ik wel een uur les gehad. Dat is echt heel fijn, wat ik merk wel dat m'n Servisch beter wordt :)
In april hebben we geen les gehad door al het reizen en weg zijn, dus nu halen we die lessen in door elke dag les te hebben! En dus ook elke dag huiswerk te hebben, en dat is soms wel iets te veel van het goede..
Vlak na m'n terugkomst van Macedonië, en vlak na m'n vorige blog, hadden we een grote meeting in het kantoor met iedereen. Het ging over het Balkan Streets Festival (BSF). Er werd van alles verteld en we hebben met z'n allen over van alles nagedacht. Ook zijn er taken verdeeld. Zo moeten ik en Lia bijvoorbeeld contact hebben met de Nederlandse bands, en moeten we "the moving stage" van een schema voorzien. Dit podium is een soort kar (de kar waar het paard van het project een paar blogs terug op stond) die we als podium gaan gebruiken in het centrum van de stad met live muziek en andere activiteiten zoals workshops.
Ik heb ideeën over circusworkshops, en Lia heeft een idee voor een ander soort kunst workshop. 2 weken terug kwamen we er achter dat we een project konden insturen om er vervolgens geld voor te krijgen van de staat. De deadline was alleen wel in 3 dagen.. We hebben alles als een speer ingevuld en bedacht. Daarnaast moet het in het Servisch-Cyrillisch, dus moest iemand het voor ons vertalen. En ja, het was erg veel. Uiteindelijk hebben we voor rond 800 euro aangevraagd voor o.a. jongleer ballen, valmatten, poi's, een tissue, spullen voor Lia's workshop etc. We krijgen waarschijnlijk een groot deel, maar dat is nog niet helemaal zeker. Spannend! Anders kunnen we deze workshops niet doen, en dat zou best balen zijn. Een ander probleem is dat ALS we het geld krijgen, we het begin Juli krijgen. En het festival is 21-24 JUNI. Ja,, daar moeten we nog even een oplossing voor vinden.
Ander leuk nieuws is dat ik te horen heb gekregen dat ik ben aangenomen voor de NFTA! Ik had verwacht dat m'n ouders een brief zouden krijgen, en dat ze me zouden bellen om het nieuws door te geven, maar opeens had ik een mail van de academie, dus het kwam echt als een verassing. Super leuk! Ik kan niet wachten om te beginnen met de studie :)
Verder hebben we nog wat leuke BBQ's gehad, goede films gezien en heb ik een tongpiercing laten zetten.
Ja. een tongpiercing, en ja, ik weet wat je nu denkt. Ik had de behoefte om iets geks te doen, dus toen liet ik me maar piercen. Tja, ik heb hem nu 3 dagen, en ik kan bijna niets eten. Het is heel irritant in m'n mond en ik ben half depressief. hahaha soms wil ik gewoon naar huis of dat rot ding er uit halen. Maar dan denk ik dat over een week alles anders is en dat ik er dan vast erg blij mee ben. hahaha, we zien wel of ik hem hou :P
Maandag nacht was er een aardbeving in Bulgarije, op 60 km afstand van Vranje. Ik zat rond 03:00 zat ik nog achter de computer. (ja ik weet het, maar dit gebeurt vaker) Wanneer ik de grond voelde trillen. Eerst dacht ik dat het niets was en dat ik het me verbeeldde, maar toen het nog een keer gebeurde snapte ik dat het wél wat was. Ik heb meteen opgezocht op internet hoe of wat. En ja, vlak bij was er een aardbeving geweest met kracht 6 op de schaal van Richter. Toen ik kort daarna in bed ging liggen, en bijna sliep, voelde ik nog een naschok. Best gek, en gelukkig zijn er geen nare dingen gebeurd. Alles is nog heel! :)
Vanavond is er een soort voorproefje voor het festival met een "erg bekend" duo uit Amerika die hier een optreden/ workshop gaat geven. Rond 5e moet ik ze op gaan halen vanaf het busstation met een collega. Ga ik daar dan staan met zo'n wit bordje met hun naam, haha ik zie het al voor me.
Goed, ik ga weer stoppen. over een paar weken zal ik jullie weer updaten ;) En vanmiddag heb ik een video geüpload met wat beelden die ik heb gefilmd met mijn mobiel hier. Om jullie een betere indruk te geven hoe het hier is :)

Groeten! Vidimo se :)

UPDATE: hier de video!

http://www.youtube.com/watch?v=4jQG6xeGqNE&feature=youtu.be


  • 25 Mei 2012 - 13:05

    Niké:

    Ja hoor, ik heb je blog ook ontdekt :) Nogmaals super gefeliciteerd met je plek op de NFTA, spannund spannund!
    Ik ben 'heel erg van plan wel dus zeg maar echt je weet zelf' te komen naar het Festival, denk dat het zeker moet lukken met m'n planning. Trouwens, toen ik je stukje over je tongpiercing las kwam net links in beeld de foto van de Palacinka langs. Ik schrok me kapot hehe. Veel plezier nog en hopelijk tot eind juni!
    (heb zelf trouwens ook een blog over alles wat ik zie, denk en doe hier: www.nikewilookwatzeggen.blogspot.com - de titel is een grapje ;))

  • 28 Mei 2012 - 19:48

    Ireen:

    Vind ik leuk! Hoewel, dat van die tongpiercing vind ik minder leuk.....

  • 29 Mei 2012 - 07:33

    Dominique:

    Zo te horen dus naar je zin, ben ik blij om! Hoe is het weer daar eigenlijk?
    En is servisch niet moeilijk om uit te spreken zegmaar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jasper

Ik vertrek eind februari naar Servië, om daar 5 maanden lang vrijwilligerswerk te doen voor een organisatie die o.a. een muziekfestival organiseert!

Actief sinds 16 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1089
Totaal aantal bezoekers 13679

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 20 Juli 2012

Vijf maanden Servië

Landen bezocht: