Laatste weekje Nederland - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Jasper Pol - WaarBenJij.nu Laatste weekje Nederland - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Jasper Pol - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Nederland

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

20 Februari 2012 | Nederland, Badhoevedorp

Goed, hier dan mijn eerste reisverslag :)

Als je dit leest ben je blijkbaar erg benieuwd hoe ik het heb, of ga hebben. Ik ben nu nog in het land, dus misschien ben je wel iets te fanatiek om nu al te lezen, maar die keuze is natuurlijk aan jou. hahaha

Over een week en een dag ga ik weg, ik vertrek 's avonds, dus die dag zal erg raar worden. Ik heb er al over nagedacht, als je heel vroeg vliegt lijkt het me veel makkelijker, je staat op, neemt afscheid, en bent weg. Nu gebeurt het zelfde, alleen dan verdeelt over een hele dag ipv in een ochtend.. We'll see...

Heel veel, al niet alle, mensen zullen denken, waarom Servië?! Nou, de reden dat ik naar Servië ga is omdat ik weg wil, ik wil iets anders zien van de wereld. Natuurlijk, in Amerika, Engeland of Spanje is het ook heel anders dan hier, maar een compleet andere cultuur, plek en taal sprak mij meer aan. Ik wil in het diepe springen. Al hoop ik wel dat ik daar straks nog steeds zo over denk, haha!
De taal gaat nog een hele grap worden, met mijn non-talenknobbel.. Ik ben echt benieuwd wanneer de omschakeling van Engels praten naar Servisch praten gaat gebeuren. Al zal ik altijd wel wát engelse woorden moeten gebruiken natuurlijk, haha.

Deze week wordt heel druk. Ik moet nog heel wat knutselen aan m'n aanmelding voor de Film academie. Ook moet ik nog veel regelen voor de mensen die mijn trainingen gaan overnemen op het circus als ik weg ben. En daarnaast moet ik nog veel kopen en andere dingen regelen.. In de tijd dat ik niet aan het regelen ben spreek ik met mensen af die ik nog wil zien of waar ik nog wat mee moet doen voor ik zo lang weg ben.. En toch heb ik blijkbaar tijd om dit alles op te schrijven.

Afgelopen weekend was geweldig! Drie avonden achter elkaar gefeest, met als afsluiter mijn eigen afscheidsfeest, het was super :) Sinds dit weekend besef ik me eigenlijk pas hoe erg ik iedereen zal missen. Tot toen toe dacht ik er niet echt over na, maar als ik er nu aan denk vind ik het best moeilijk.. En dat zal deze week denk steeds meer worden.

Het volgende verslag wordt mijn eerste in Vranje. Tenzij er iets geweldigs belangrijks gebeurt deze week natuurlijk! Meld je aan met je e-mail, zodat je een mailtje krijgt als ik een nieuw verslag heb geschreven! :) En laat soms een berichtje achter!

Groetjes,

Jasper

PS: Voor iedereen die nog gedag wil komen zeggen, zondag ben ik de hele dag thuis en kan iedereen langs komen! :)


  • 20 Februari 2012 - 17:07

    Plops:

    Zondag ben ik er al niet meer... Dus voor mij ben je al a.s. vrijdag weg, das nog maar 4 dagen! VIER! Zo snel al :/ Gelukkig zijn er nog wel genoeg momenten om afscheid te nemen, toch?
    Snik..

    Robbie :')

  • 28 Februari 2012 - 21:18

    Ron Brenda:

    Hoi Jasper. Welkom in Servië. Heel fijn verblijf de komende maanden. We zijn zeer benieuwd naar je komende verslagen. Groet

  • 02 Maart 2012 - 12:09

    Dominique:

    Over wat je zei, de vertrektijd, ochtends is niet chill! Het is verschrikkelijk!!
    En over dat besef van gemis in de laatste week, ik had precies hetzelfde. Je laat zoveel achter, meer dan je dacht, maar gelukkig is (grotendeels) er nog als we terugkomen haha!
    Ik mail je binnenkort even om meer details! En schrijf maar weer een nieuwe blog! (ja ik ga ook zeuren net als mensen dat bij mij doen haha)

    Ciao!

    PS Is je plaatsnaam echt Vranje? Dat is hi-la-risch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Badhoevedorp

Jasper

Ik vertrek eind februari naar Servië, om daar 5 maanden lang vrijwilligerswerk te doen voor een organisatie die o.a. een muziekfestival organiseert!

Actief sinds 16 Feb. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 13714

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 20 Juli 2012

Vijf maanden Servië

Landen bezocht: